הכנה לדארווין

בגרמניה זה מקום שונה. זה נוצר יותר מתוך האוניברסיטאות שנעשות מכון מחקר. זה מביא את

הגיבורים לא רק להיות מורים אלא לנסות לעשות מחקר עצמאי גם ללא סיבות שהחברה דורשת מהם. הם מגיעים לשאלות האלה כי יש מערכת חברתית שדורשת מהם לעשות מחקר. עיקר המחקר היא

בפיזיולוגיה – להבין את גוף האדם והדרך שבה חום פעול בגוף האדם.

הלמולט. מהמדענים החשובים של שימור האנרגיה. החום שנוצר בקיבה נוצר ע"י תהליכי חמצון. הוא מתחיל בתור רופא בצבא הפרוסי ועובר לדבר על חום ואנרגיה. מנסים להגדיר מחדש את התגליות של

המעדנים האנגלים בצורה יותר מפורשת וניסוח החוקים של התרמודינמיקה.

[האנרגיה לא מתבזבזת במובן שהיא נעלמת אלא נהפכת לדברים אחרים, אבל את העבודה המכנית

שהמערכת הייתה צריכה לעשות ממצה את עצמה].

הסוג הזה של מחשבה גרמנית מחבר את זה למחשבה סטטיסטית. ממחשבה של ניוטון של חוקים לעולם של הסתברויות, אפשריות שונות של המערכת. לראות איך עולה החשיבה הסטטיסטית, מתוך צורכים של המדינה לספור אנשים, מחלות וכו.' הכלים האלה במחצית המאה ה19- יכנסו לפיזיקה

ולתרמו-דינמיקה.

הכנה לדארווין:

דיברנו על צ'ייברס ולמברק עם הצד השני של הזמן. הזמן לא ממד אבסלוטי שהכרחי למקום. אלא משהו שפעיל בחיים והיקום. ראינו ששני הדברים האלה קשורים לחשיבה רדיקלית מן המהפכה הצרפתית שמערכת החיים היא משהו שמתפתח ואינו סטטי לאורך כל ההיסטוריה, לכן הוא גם כולל אלמנט של שיפור. התפיסה שאנו יכולים לשכלל את עצמנו קיימים בטבע באופן אוטונומי

 

לאורך  הדורות. הג'ירפה משפרת את עצמה באופן אמצעי ומשאירה את זה לילדים שלה, גם אנו בני

האדם משתפרים ומגיעים למקומות יותר נעלים ונעביר את זה לילדים שלנו.

המהלך של למרק נותן ביטוי לצורך של עולם שישבור את הטבלאות של לינאוס ואחרים. אנחנו מחפשים משהו דינאמי ומשתנה. גם אצל צ'יימברס שמנסה לתאר את הבריאה כתהליך של שכלול מתמיד. זה

עדיין לא אבולוציה. צריך מישהו שינסח את התורה הזו למישהו שידבר על שינוי של זנים וכו.'

מה הגורמים שהביאו אנשים לחשוב שיש אבולוציה?

בסך הכל בחיינו העצים נראים אותם עצים, כלבים, בני אדם וכו' – אנו לא רואים אבולוציה בעיניים שלנו, גם בהשוואה לכתבים עתיקים לא נראה הבדל גדול. במהלך המאה ה17 ובעיקר ה18- עולות

גישות שמדגישות את השינוי והאבולוציה.

אחת מגיעה מן הגאולוגיה. שאנו חופרים (בתקופה של המכרות בתוך האדמה) ורואים שכבות שונות

של האדמה, לייל והאטון אומרים שהעולם הוא הרבה יותר עתיק ממה שאנו חושבים. הגישות שלהם

מתבססות על ההנחות הבאות, שנעשות מאוד הכרחי לביולוגיה בהמשך:

.1 הווה הוא מפתח להבנת העבר. בעצם אין לנו נתונים לגבי העבר. יש לי כל מיני עדויות, מסמכים, ולגאולוגיה אין שום עדות ישירה למה שקרה. הטענה אומרת שאותם כוחות המשנים היום את הנוף הם אלו ששינו אותו בעבר. רעידות אדמה וכו.' אם אני רוצה להבין את השבר הסורי, תזוזה של הרים וכו' אני מניח שזה אותם כוחות של העבר. אם אני אבין איך הכוחות

עובדים היום אני אוכל לנסח תאוריה למה שהתרחש לפני מיליוני שנים.

.2 כדור הארץ קדום יותר ממה שנהוג לחשוב. .3 התהליכים איטיים. זה לא שאלהים הניע הכל בשישה ימים, אלא תהליכים שלוקחים מיליוני שנים, בהם המגמה ושינויים של כדה"א מעצבים את הגאוגרפיה. כמו שהיום אני לא רואה הר

משתנה לנגד עיני אני צריך להבין שלאורך מיליוני שנים הרוח והמים שוחקים את פני השטח.

זה מביא למחשבה במסגרות זמן יותר גדולות ותהליכים יותר איטיים, לעומת למרק שרוצה תהליכים יותר מידיים. הג'ירפה מיד מעבירה את השינוי לדור הבא. זה ביקורת כלפיו. התאוריות הגאולוגיות אומרות משהו יותר מתון ובלתי נראה לעין, אנו צריכים להבין איך הכוחות פועלים כדי להבין

איך חצי ס"מ משתנה.

הדבר השני שמעניין אנשים – התכנית האלהית לא נראית כ"כ אלהית שאנו מביטים מקרוב על העולם. אנו מזהים שינויים בטבע. אנו מזהים איברים מיותרים, לא ברור למה צריכים אותם, גם אצל בע"ח

עם צורות מוזרות.

-3 מתחילה תפיסה מורפולוגית אצל איש ספרות, גתה. חלק מן העניין שלו באחדות של העולם הטבעי

מגיע למסקנה שהצורות השונות בצמח הם ואריאציות על דבר אחד – העלה הוא צמח בצורה שונות. יש שינוי בתוך עולם הצמחים. מצד בע"ח – באיטליה הוא מוצא גולגולת של כבש, והוא שם לב שעצמות הגולגולת הם ואריאציות על חוליות והוא חושב עליהם כמו על העלה והצמחים. החוליות שלנו הם שינויים של אותו דבר. התפיסה הזו משפיעה על חוקרי ביולוגיה שונים. "שאנו שמים את אותו סוג של איבר, את היד של חולדה, של האדם, ורואים את מבנה עצמות רואים דמיון בסיסי בינהם. אם

אני מנסה לחשוב פתאום למה זה, מה קורה פה, מה הקשר בין הכנף של העטלף ליד האנושית –

אני מתחיל לאבד תחושה שאלהים ברא את הדברים בצורה עצמאית. יש פה משהו שמבקש חקירה.

4 – שלבי ההתפתחות של העובר. שרואים את העובר מקרוב רואים שהוא דומה בשלבים שונים לבע"ח שונים – האם הוא משקף לנו משהו על ההתפתחות? זה גם מתאפשר בגלל האפשרות של

ריכוז מידע ע"י רופאים שונים שמזהים הפלות בודדות וזה לאט מצטבר.

תוכן עניינים

המודל התודעתי

המודל התודעתי- התודעה שלנו שמרגישה לפעמים מופרדת ומפוצלת, ויש שאיפה להפוך אותה למשהו אחיד, קוהרנטי. בשני המודלים יש אלמנט של קורבן, אלימות. גם פרושה מתפרק

כדאי לדעת
פרסום כתבות באתרים מובילים

מעידן בו עסקים מעטים מאוד יכלו ליהנות מחשיפה רחבה מול קהל היעד שלהם, הגענו לעידן בו כל אחד יכול ועד כמה שזה נשמע רומנטי, במובנים

כדאי לדעת
פרסום באתרי תוכן

אתר אינטרנט ולא משנה באיזה תחום הוא עוסק נחשב לעסק לכל דבר ועניין. צריך לטפח אותו, לדאוג לו, להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק

כדאי לדעת
כתבה שיווקית

אחד המושגים היותר מדוברים ואנו מתעסקים בו כמעט בכל תחום שקיים הוא שיווק. היום, כמעט כל בעל עסק עושה שימוש בשיווק במטרה לפרסם ולחשוף את

כדאי לדעת
פרסום מאמרים באתרים

קיים קשר ישיר בין פרסום מאמרים באתרים לבין קידום אורגני לבין שיווק ופרסום האתר או העסק שלנו ברשת האינטרנט. תוכן איכותי הוא אחד הקריטריונים הכי

כדאי לדעת
קישורים לקידום אורגני בגוגל

כל שמתעסק קצת באינטרנט, בשיווק ופרסום בדיגיטלי ודאי שמע את המושג קידום אורגני או SEO. כדי שתוכלו להבין בצורה יסודית מה זה אומר קישורים לקידום

המודל התודעתי

המודל התודעתי- התודעה שלנו שמרגישה לפעמים מופרדת ומפוצלת, ויש שאיפה להפוך אותה למשהו אחיד, קוהרנטי. בשני המודלים יש אלמנט של קורבן, אלימות. גם פרושה מתפרק

כדאי לדעת
פרסום כתבות באתרים מובילים

מעידן בו עסקים מעטים מאוד יכלו ליהנות מחשיפה רחבה מול קהל היעד שלהם, הגענו לעידן בו כל אחד יכול ועד כמה שזה נשמע רומנטי, במובנים

כדאי לדעת
פרסום באתרי תוכן

אתר אינטרנט ולא משנה באיזה תחום הוא עוסק נחשב לעסק לכל דבר ועניין. צריך לטפח אותו, לדאוג לו, להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק

כדאי לדעת
כתבה שיווקית

אחד המושגים היותר מדוברים ואנו מתעסקים בו כמעט בכל תחום שקיים הוא שיווק. היום, כמעט כל בעל עסק עושה שימוש בשיווק במטרה לפרסם ולחשוף את

כדאי לדעת
פרסום מאמרים באתרים

קיים קשר ישיר בין פרסום מאמרים באתרים לבין קידום אורגני לבין שיווק ופרסום האתר או העסק שלנו ברשת האינטרנט. תוכן איכותי הוא אחד הקריטריונים הכי

כדאי לדעת
קישורים לקידום אורגני בגוגל

כל שמתעסק קצת באינטרנט, בשיווק ופרסום בדיגיטלי ודאי שמע את המושג קידום אורגני או SEO. כדי שתוכלו להבין בצורה יסודית מה זה אומר קישורים לקידום