צ'יימברס

 

הוא מוציא סיכום של כל התפיסות ההתפתחויות של המאה ה,19- אומר להיות מופץ בכל רחבי אנגליה,

 

זה אחד התכנים

מסוים

– במובן

"לעקוב אחרי העקבות של ההיסטוריה הטבעית של הבריאה"

 

החילוניים, אין בריאה אלא הדברים על הזמן מתפתחים. ההתפתחות הזה, שגם נמצאים אצל לה-ברק,

לא נעצרים אצל בני האדם, אנחנו נמשיך ונתפתח להיות יותר נעלים, יותר מפושטים, חכמים אם

לא ניתן למלכה להתערב יותר מדי בחיים שלנו.

 

 

20.05.2019

שיעור :7 המהפכה התעשיתית דיברנו על חשמל ותרמו דינמיקה, בהקשר של שני אירועים ותפיסות עולם שפועלים בראשית המאה

ה:19- המהפכה התעשייתית והדיון על תפיסות מטריאליסטיות – עולם שניתן להסבר בתהליכים

חומריים וההשלכות לאדם הפשוט, בעולם שרובו נוצרי, מחפש את הגאולה ומאמין ביכולת של האל

הטוב בסוף הימים להעמיד את כולם למשפט ולתת גמול לצדיקים.

שני הדברים האלה, המהפכה התעשייתית, הצורך של עולם קפיטליסטי חדש שמשנה את התפיסה של מהו כסף, הון, איך משתמשים בו. בעולם שהון נועד להפגנת המעמד ורכשת כח פוליטי לעולם

שמעבר למטרות האלה הון נעשה אמצעי לייצור עוד הון. [התאוריה המפורסמת של מקס וובר – "אתיקה …ורוח הקפיטליזם" – העולם הקפיטליסטי מניח שאת ההון שיש לי אני רוצה להשקיע מחדש בבית המלאכה כדי לייצר עוד הון, זה תהליך הצמיחה המורכב.] המהפכה התעשייתית בעיקר באנגליה ומשם לגרמניה וצרפת – הבסיס שלה: איך אני משקיע פחות עבודה ומייצר יותר תפוקה. זה מה שמנחה אותה מאז ועד היום. איך אני מייצר מכונה שפועלת עם כמה שפחות פועלים וכח ונותנת הכי הרבה

תפוקה. לכאן המדע נכנס כי זה מתברר כשאלה פיזיקלית ושאלה כמותית.

חלק מן השמות: השאלה הזו שנעשתה מרכזית בחקר הקפיטליזם אדם סמית,' מרקס, מיל – "מהי  עבודה ואיך משלמים עליה." סמית' אומר שמחיר של מוצר מורכב מעבודה שמושקעת בו + רנטה (השקעה של מכונות\מפעל) + שטח + הרווח שאני מצפה לעשות = מחיר. כיוון שאני רוצה להוריד את

המחיר הדרך המרכזית זה להוזיל את מחיר העבודה, זה בגדול מה שמרקס אומר?

 

אני מבין שכדי שהגלגלים יסתובבו אני צריך לשאול איך לחסוך בכמות הדלק, שמניע את המשאבה

להעביר את המים למעלה. התנועה של החום היא זו שיוצרת את העבודה ועולה השאלה איך יכול

להגביר את החום הזה.

"התורה הקלורית" – האדים \ הקיטור המשתחרר מנוזל הבערה ספוג בנוזל הקלורי. מתפיסה יותר מכנית שאומר שהקיטור דוחף את הגלגלים, קרנו אומר שהחום "סוחב," הנוזל הקלורי הוא זה שעושה את העבודה, זה עובר מהנחה מכניסטית שגוף אחד דוחף גוף אחר למשהו יותר מופשט עד לבסוף למושג של אנרגיה. אצל קרנו זה עדיין נוזל שאני יכול לחוש אבל זה משהו פחות מוחשי מן האש או הקיטור, זה משהו שנוצר מתהליך הבערה, מה זה בדיוק זה לא מעניין אותו. מה שמעניין שהעבודה

נעשית כשהנוזל נופל ונעשה מחם קר.

זה קשור בתפיסה של אבא של קרנו שהתעסק בגלגלי מים ואיך לנצל, הוא עצמו היה מהפכן. קרנו עצמו קצין ומהנדס כל חייו. זה קשור בחיבור בין המעשיות של הצבא, המדינה מתחברת עם גישה

מדעית ועושים את הדיון למשהו מאוד צרפתי. מה שמעניין אותו זה להניע את המנועים ולצרוך פחות.

אם הוא מבין שהאנרגיה נמצאת בתהליך הנפילה, האם אני יכול להגיע לניצול מלא של האנרגיה – להעביר את המים למעלה ולהמשיך לנצח. הוא אומר שיש חיכוך ותמיד יש בזבוז אבל אני יכול לשפר אותו. תמיד במחשבה קפיטליסטית – איך אני יכול להשתפר. תמיד המונחים של הכלכלה עם

הפיתוח המדעי שמביא לתרמו-דינמיקה.

תוכן עניינים

המודל התודעתי

המודל התודעתי- התודעה שלנו שמרגישה לפעמים מופרדת ומפוצלת, ויש שאיפה להפוך אותה למשהו אחיד, קוהרנטי. בשני המודלים יש אלמנט של קורבן, אלימות. גם פרושה מתפרק

כדאי לדעת
פרסום כתבות באתרים מובילים

מעידן בו עסקים מעטים מאוד יכלו ליהנות מחשיפה רחבה מול קהל היעד שלהם, הגענו לעידן בו כל אחד יכול ועד כמה שזה נשמע רומנטי, במובנים

כדאי לדעת
פרסום באתרי תוכן

אתר אינטרנט ולא משנה באיזה תחום הוא עוסק נחשב לעסק לכל דבר ועניין. צריך לטפח אותו, לדאוג לו, להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק

כדאי לדעת
כתבה שיווקית

אחד המושגים היותר מדוברים ואנו מתעסקים בו כמעט בכל תחום שקיים הוא שיווק. היום, כמעט כל בעל עסק עושה שימוש בשיווק במטרה לפרסם ולחשוף את

כדאי לדעת
פרסום מאמרים באתרים

קיים קשר ישיר בין פרסום מאמרים באתרים לבין קידום אורגני לבין שיווק ופרסום האתר או העסק שלנו ברשת האינטרנט. תוכן איכותי הוא אחד הקריטריונים הכי

כדאי לדעת
קישורים לקידום אורגני בגוגל

כל שמתעסק קצת באינטרנט, בשיווק ופרסום בדיגיטלי ודאי שמע את המושג קידום אורגני או SEO. כדי שתוכלו להבין בצורה יסודית מה זה אומר קישורים לקידום

המודל התודעתי

המודל התודעתי- התודעה שלנו שמרגישה לפעמים מופרדת ומפוצלת, ויש שאיפה להפוך אותה למשהו אחיד, קוהרנטי. בשני המודלים יש אלמנט של קורבן, אלימות. גם פרושה מתפרק

כדאי לדעת
פרסום כתבות באתרים מובילים

מעידן בו עסקים מעטים מאוד יכלו ליהנות מחשיפה רחבה מול קהל היעד שלהם, הגענו לעידן בו כל אחד יכול ועד כמה שזה נשמע רומנטי, במובנים

כדאי לדעת
פרסום באתרי תוכן

אתר אינטרנט ולא משנה באיזה תחום הוא עוסק נחשב לעסק לכל דבר ועניין. צריך לטפח אותו, לדאוג לו, להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק

כדאי לדעת
כתבה שיווקית

אחד המושגים היותר מדוברים ואנו מתעסקים בו כמעט בכל תחום שקיים הוא שיווק. היום, כמעט כל בעל עסק עושה שימוש בשיווק במטרה לפרסם ולחשוף את

כדאי לדעת
פרסום מאמרים באתרים

קיים קשר ישיר בין פרסום מאמרים באתרים לבין קידום אורגני לבין שיווק ופרסום האתר או העסק שלנו ברשת האינטרנט. תוכן איכותי הוא אחד הקריטריונים הכי

כדאי לדעת
קישורים לקידום אורגני בגוגל

כל שמתעסק קצת באינטרנט, בשיווק ופרסום בדיגיטלי ודאי שמע את המושג קידום אורגני או SEO. כדי שתוכלו להבין בצורה יסודית מה זה אומר קישורים לקידום