זהו, הגעתם להחלטה להקים אתר מכירות? אם ככה, יש כמה דגשים שחשוב לקחת בחשבון לפני שמחליטים על נישה כזאת או אחרת של מכירות. ליתר דיוק, כדאי לעשות מחקר שווקים שונים על מנת לפלח קהלי יעד ולמפות אותם. לאחר שעושים את כל זה, מקימים את האתר המיוחל – המשיכו לקרוא.
דבר ראשון – המוצרים שתרצו למכור
בעוד כי אתרים מסוימים מציעים שירותים, אחרים מציעים מוצרים פיזיים. בתוך כך, זכרו כי בניגוד למציעי שירותים כמו מתווכי דירות, סוכן בטים או כל נותן שירות אחר, מוצרים פיזיים בדרך כלל מצריכים גם אחסון (אלא אם אתם עושים דרופ שיפינג). לצורך העניין, אתר מסחר אלקטרוני קלאסי מסוג B2C בד"כ מתאים למכירת מוצרים פיזיים ישירות ללקוחות קצה. מאידך, אתר למכירת מוצרים דיגיטליים מתאים למכירת מוצרים כמו ספרים אלקטרוניים, קורסים מקוונים, תמונות לשימוש מקוון באתרים, אפילו מוזיקה דיגיטלית ועוד. במקביל ל-2 הסוגים הנ"ל של אתרי מכירות, תמיד תוכלו ללכת על כיוון של "אתר מנויים", שהוא למעשה מציע גישה לתכנים או שירותים בתשלום קבוע. זאת ועוד, בתהליך הראשוני של הקמת האתר אנו ממליצים להביא בחשבון את ההיבטים הבאים:
- מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?
- מהם הצרכים וההעדפות של לקוחות וקהלי היעד?
- היכן קהלי היעד גולשים ברשת?
- כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בהקמת האתר?
- האם יש לכם את הכסף או את היכולות העצמיות לשיווק וקידום האתר?
בחירת סוג אתר המכירות הנכון לכם – קבלו סיוע במידת הצורך
בסופו של דבר, בין אם אתם רוצים להקים אתר מכירות של תכשיטים, אתר המציע מידע בתשלום על פוקר אונליין או כל סוג אתר אחר, תמיד חשוב לעשות מחקר תחרות. ישנם מגוון כלים בימינו שניתן בעזרתם לערוך מחקר מתחרים, ואם אינכם יודעים כיצד לתפעל כלים אלו בעצמכם, תמיד תוכלו להסתייע בחברות שיווק דיגיטלי. הכלים האלה יכולים לבדוק כל מיני היבטים שונים ופרמטרים אשר יכולים להצביע על כמה המתחרים באמת מצליחים לייצר הכנסה, כמו למשל:
- היקף וסדר הגודל של כמות הגולשים הממוצעת באתר מתחרה במהלך החודש.
- סוג השיווק הדיגיטלי שאתר מתחרה מבצע.
- באילו אתרים חיצוניים אתר מתחרה מפרסם את עצמו.
- כיצד אתר מתחרה מתמחר את המוצרים ו\או השירותים שלו.
- באיזה אופן אתרים מתחרים פונים לקהלי היעד שלהם, ובאילו אמצעי שיווק שונים (כמו שיווק תוכן).
לסיכום, אין תשובה אחת וחד משמעית לשאלה איזה סוג אתר מכירות כדאי להקים. הבחירה הזאת תלויה בכל מיני פקטורים שונים, לכן חשוב לבחון את כל האפשרויות בקפידה לפני שאתם מקבלים החלטה כזאת או אחרת. אם אתם מרגישים אובדי עצות בנושא, כמובן שמומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום המסחר האלקטרוני, שיכולים לסייע לכם בבחירת הפתרון המתאים ביותר עבורכם לאחר ביצוע מחקרי שוק שונים.