איחוד ההודי

אחת המדינות הגדולות באיחוד ההודי, מדינה בגודל מערב אירופה בערך. עיר הבירה- האנדראבד. ויש שם 2 נהרות גדולים שיוצרים יחד דלתא עשירה. יש שם אזורים פוריים וטובים ואזורים של רמה צחיחה ויבשה- שני האזורים מוזגו יחד על מנת ליצור את המדינה.

4 מרכיבים חשובים לאפיון צורת הממשל בדמוקרטיה של אנדרה פארדש:

  1. דמות השליט- לטענת שולמן יש אלמנטים בדמוקרטיה של אנדרה-פארדש שאפשר לזהות בהם רצף ישיר להודו הקדומה יותר. לכן דוד קורא לראש המדינה מלך.

הדוגמא היא של N.T Ramarao  ששלט מ1983-1994. הוא מזוהה עם התנועה הטאמילית. הוא היה שחקן קולנוע מפורסם, ב3 שנים האחרונות לחייו הוא היה אחרי שבץ מוחי, הוא לא יכל לדבר, הוא בקושי חשב, בכל זאת 3 שנים הוא שלט בטאמיל נאדו. מי ששלטה בפועל זו הפילגש שלו. דיברנו על חולשתו של מלך ועל שליטי בובה שהיו. נראה שיש רצף ישיר. במסע ההלוויה הפילגש שלו שהפכה להיות ראש ממשלה הלכה מכות עם אשתו החוקית מעל הגופה. זו היתה הלוויה חריגה- קברו אותו ולא שרפו אותו- כפי שעושים לאנשים גדולים- sanyasim, יוגים- קוברים אותם כיוון שהם כבר לא חלק מהמחזור ההודי הכולל. קברו אותו בישיבה עם המשקפיים הכהים שלו שהיו סימן ההיכר שלו. הוא שיחק בסרטים מיתולוגיים והוא גילם הרבה פעמים אלים- את וישנו, את ראמה- הרבה ממי שהצביע לו הצביע למעשה לאל. הוא שיחק את brhanala- דמות של סריס, משהו מהמהאבהארטה, הוא שיחק תפקיד נשי. הוא היה עושה פולחנים טנטריים שהם לא טריוויאליים- שוכב עם בתולות בבית הקברות וכד'. בהודו זה דבר טוב במובן מסוים, זה הקנה לו מעמד, ממש כאילו האל עצמו שולט שם. היתה תקופה עתיקה- דיברנו עליה קצת- שהארמון של המלך התמזג עם המקדש- המלך הפך למעין אל- נראה שזה חלק מאותה תקופה. האלמנטים הקיקיוניים שלו- האלמנטים של גבריות ונשיות, הטנטרה והמוזרות- אלו מרכיבים מהם קורץ מלך..

הוא איבד את השלטון בגלל החתן שלו שהיה פוליטיקאי ממולח ולא היה ליצן או כוכב קולנוע. הוא בא מקסטה מסוימת- balija- מהשמאל הלוחם- לא שמאל פוליטי אלא יד שמאל- סוחרים- דיברנו על זה (מסתבר..). הגיע רגע שהחתן החליט להעיף את חותנו והוא עשה זאת כמו בתקופת השלטון המוגולי, היתה פגישה של התת מפלגה "ארץ הטלגו" שייסד אותו N.T מה-שמו. בא חותנו, הקיף את המקום עם צבא מזויין וסרב לפנות אותו עד שהשלטון לא יעבור לידו.

קצת איבדתי אותו, אבל הוא מדבר על איזשהו עירבוב בין ה"יער" לבין הציוויליזציה. יש עניין של מי שולט שם. יש איזו תנועה אלימה- naxalites- תנועה שהחלה בבנגל והתפשטה הלאה. כיום במרחבים של הרמה הצחיחה ההיא יש נאקסליטים- מורדים. יש אלימות בין הממשל לבין הנאקסליטים. כ1000 הרוגים מהממשלה מול הכוחות האלו. בפועל מי ששולט שם הוא הנאקסליטים. התמונה שיש עד כאן היא של המרכז עם כל משאביו שנלחם נגד אלמנטים מחתרתיים. אך כדי לנהל ממשלה באנדרה פארדש צריך את תמיכתם של הנאקסליטים- אותם אנשים איתם הוא מנהל מלחמה עקובה מדם. זו מעין מערכת סימביוטית.  בפועל לא משמידים את הנאקטאליסטים, כל פעם שזה מגיע לנקודה קרובה יש התערבות מצד האליטה התרבותית שמגינה עליהם. לאחר שהרגו את מפקד כוחות הנאקסליטים הממשלה נתנו לבנו קיצבה.. יש ערבוב בין היער לציוויליזציה.

באנדרה-פארדש של היום יש גם פוליטיקה מודרנית, פוליטיקה של זהויות. ומעל או מתחת לכל זה יש מדינת משטרה ששולטת בצורה מדהימה בכל פינות המדינה הזאת. וזה דבר שירשו השליטים של אנדרה-פארדש קודם כל מהאנגלים (שהקימו בולשת של סוכנים סמויים) אבל דיברנו גם על מדינת המאוריה- האימפריה הראשונה שגם שם היו כנראה סוכנים חשאיים

הפוליטיקה של הזהות- היום יש תנועה שכיום בשלטון. הם רוצים לנתק את טלנגאנה- הרמה הצחיחה משאר המדינה. זה אזור שונה תרבותית, עני יותר, תחושת קורבנות. יתכן שאכן יהיה פיצול ועדיין תחת  השלטון ההודי.

ארבעה דברים-

  1. מלך עם חלק מהאפיוניים שדיברנו עליהם
  2. הערבוב והתלות בין היער למרכז
  3. מדינת משטרה
  4. הפוליטיקה של הזהות.

אולי צריך להוסיף לזה שגם כאשר הדמוקרטיה הזאת פועלת כסדרה יש פה גם פוליטיקה של הקסטה. דמוקרטיה קאסטאית- גם פה יש ירושה מהעבר הרחוק.

תוכן עניינים

יצירת תרבות של נאמנות לשליט

הרטוריקות האלה חשובות, אפילו יגאל אומר כך, הוא האחרון שיגיד שלא.. אבל גם הפרקטיקה חשובה- אולי אפילו יותר. בפועל- כל המלחמות שתיארנו הונעו על ידי

סולטנות דלהי- 1206-1526

בכל המקומות שהאסלאם התיישב עד אז קראו אחד משני דברים- או שהוא הפך להיות הדת המרכזית בכל האזור או שתוך זמן מה הוא נסוג משם.

הטאנטרה השמאלית

הטאנטרה השמאלית- הראדיקלית- היא עדיין שורדת- יש שושלות של סגפנים יוגים טנטרים שמסתובבים כיחידים בהודו. אך בגדול הטנטרה כולה כמכלול פילוסופי טקסי משולב עברה מהפכה-המהפכה

הפיזיולוגיה היוגית

דיברנו על כך שיש בטנטרה מטפיזיקה לשונית, דיברנו על בולטות הצד הנקבי- האלות ודיברנו על הצד האנטינומי- המתמרד, פורק העול, פורץ הגבולות- טקסים מיניים, אכילת

טנטרות

יש פה קישור ל-2 השכבות הראשונות- מהשכבה הראשונה העצימו והרחיבו את רעיון החיבורים- הקישור בין המיקרוקוסמוס והמקרוקוסמוס ומהשכבה השנייה לקחו והרחיבו והעצימו את רעיון ההנאה

דרום הודו

בסימסטר הזה דיברנו על דרום הודו, על תרבות הסנגם העתיקה של הדרום. על הבהקטי- התפתחה בדרום הודו ואח"כ התפשטה. על המקדש ועל הצ'ולה- המקדש במרכז

יצירת תרבות של נאמנות לשליט

הרטוריקות האלה חשובות, אפילו יגאל אומר כך, הוא האחרון שיגיד שלא.. אבל גם הפרקטיקה חשובה- אולי אפילו יותר. בפועל- כל המלחמות שתיארנו הונעו על ידי

סולטנות דלהי- 1206-1526

בכל המקומות שהאסלאם התיישב עד אז קראו אחד משני דברים- או שהוא הפך להיות הדת המרכזית בכל האזור או שתוך זמן מה הוא נסוג משם.

הטאנטרה השמאלית

הטאנטרה השמאלית- הראדיקלית- היא עדיין שורדת- יש שושלות של סגפנים יוגים טנטרים שמסתובבים כיחידים בהודו. אך בגדול הטנטרה כולה כמכלול פילוסופי טקסי משולב עברה מהפכה-המהפכה

הפיזיולוגיה היוגית

דיברנו על כך שיש בטנטרה מטפיזיקה לשונית, דיברנו על בולטות הצד הנקבי- האלות ודיברנו על הצד האנטינומי- המתמרד, פורק העול, פורץ הגבולות- טקסים מיניים, אכילת

טנטרות

יש פה קישור ל-2 השכבות הראשונות- מהשכבה הראשונה העצימו והרחיבו את רעיון החיבורים- הקישור בין המיקרוקוסמוס והמקרוקוסמוס ומהשכבה השנייה לקחו והרחיבו והעצימו את רעיון ההנאה

דרום הודו

בסימסטר הזה דיברנו על דרום הודו, על תרבות הסנגם העתיקה של הדרום. על הבהקטי- התפתחה בדרום הודו ואח"כ התפשטה. על המקדש ועל הצ'ולה- המקדש במרכז