אם נלך 20 שנה אחורה, נראה שהמושג שיווק דיגיטלי היה בזמנו כזה שלא ממש העסיק את אנשי הפרסום הגדולים (לפחות כאן בארץ), ובמקסימום הוציא מהם נחירת בוז קלה והבעת זלזול כללית. בימינו, ברור שיווק דיגיטלי זה אחד הכלים החשובים לקידום ופרסום של כל עסק, ויש גם כאלו שזהו אפיק הקידום העיקרי ואפילו הבלעדי שלהם. בגלל שמדובר על תחום כל כך רחב שנוגע בכל כך הרבה פלטפורמות ושיטות שונות, נראה שיש לא מעט בלבול אצל עסקים שרוצים שיהיה להם פרסום איכותי וטוב, וזה הזמן לעשות קצת סדר בדברים ולנסות להבין מה בכלל אומר כל הדבר הזה?

אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי זה למעשה שם כולל למגוון פעולות, אתרים ופלטפורמות, דרכם אנחנו יכולים לקדם את המסרים שלנו ברשת. זהו מושג רחב שיכלול מצד אחד את הניהול האורגני של עמוד הפייסבוק שלנו למשל, ומהצד שני יכול להתייחס גם למערכות משתמש ותהליכי אוטומציה להתנהלות מול הלקוחות. כל מה שקשור בקידום ופרסום העסק שלנו ושדרוג שלו מבחינה טכנולוגית נכנס תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי.
מה היתרון של שיווק דיגיטלי על פני המדיה הישנה?
אז קודם כל צריך להבין שהיום מרבית הצרכנים וקהלי היעד נמצאים הרבה יותר במרחב הדיגיטלי מאשר חשופים למדיה הישנה וזה היתרון הבסיסי והחשוב ביותר. מעבר לכך, אנחנו מדברים על סוג פרסום שאפשר למדוד ולייעל תוך כדי תנועה. אתם לא יכולים לדעת מה אנשים חשבו על שלט החוצות שלכם ולהבין בצורה מדויקת אם התנועה והעסקים צמחו בעזרתו. אתם לגמרי יכולים לדעת כמה אנשים הקליקו על המודעה שלכם, כמה נכנסו לאתר שלכם וכמה זמן בילו שם, כמה משתמשים חדשים נרשמו לניוזלטר שלכם וכו׳ וכו׳. עם נתונים כאלו אפשר לייעל את הפרסום באופן בלתי פוסק ובגלל זה מדובר כאן על השקעה די יציבה ופחות על הימור פרוע.
אפיקי שיווק דיגיטלי נפוצים
אז אמרנו כבר ששיווק דיגיטלי זו הגדרה רחבה למדי, אבל בהחלט אפשר להצביע על האפיקים המרכזיים והמוכרים:
-
ניהול רשתות חברתיות: ניהול כולל של רשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם וטיקטוק. יצירת תכני טקסט ותכנים ויזואליים, תגובות לגולשים, אופטימיזציה ועוד.
-
קידום ממומן ברשתות: יצירה וקידום של מודעות ממומנות ברשת החברתית. מעקב אחרי תוצאות, השוואה בין קמפיינים ועוד.
-
קידום ממומן בגוגל: קידום של מודעות של אתר העסק שלנו כאשר גולשים מקליקים ביטויים מסוימים שהגדרנו מראש, כאשר המודעות מופיעות בראשית העמוד. תשלום פר קליק (PPC).
-
קידום אורגני בגוגל: תהליך ארוך טווח לקידום אורגני של האתר בגוגל. יצירה והזנה של תכנים רלוונטיים, אופטימיזציה לאתר באופן שוטף, יצירת קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים איכותיים, שיפור חווית המשתמש ועוד.
על חשיבות המיתוג העסקי
מיתוג עסקי הוא בעצם התהליך שבו אנחנו מבדלים את עצמנו ואת המותג שלנו מהמותגים המתחרים. אולי יש עסקים שמציעים שירותים או מוצרים דומים לאלו שאנחנו מציעים, אבל כמונו יש רק אחד, בין אם מדובר ביחס שאנחנו נותנים ללקוח, במחירים שוברי השוק שאנו יודעים להציע ובחוויה הכללית שאנחנו יודעים לתת ללקוח שלנו. את הדבר הזה בדיוק חשוב להראות.
על קצה המזלג, הדרך הנכונה לעשות את זה היא על ידי היכרות מעמיקה עם העסק, הגדרה של הערכים שמובילים אותו ושנרצה שייצג, יצירה של סיפור מותג מפורט היטב ויצירת נכסים דיגיטליים/קלאסיים מיתוגיים כמו אתר אינטרנט, באנרים, שלטי חוצות, ביגוד עובדים וכו׳. כשעושים את זה כמו שצריך זהו בהחלט המפתח לשיווק דיגיטלי יעיל ואנחנו ממליצים לא לוותר על החלק הזה.
איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי שמתאימה לי?
אז מעבר לדוגמאות המוכרות שציינו, אנחנו מדברים על עוד שלל פעולות, כולל בניית אתרים, עיצוב דפי נחיתה, שליחת אסמסים אוטומטית, מערכות CRM ולא מעט דברים חשובים לעסקים מסוגים שונים. נוסיף לזה את ריבוי העסקים והפרילנסרים שמציעים את השירותים, ונקבל אתגר לא פשוט לבחור את השירות שהכי מתאים לנו, במיוחד אם אין לנו רקע מיוחד בתחום. לכן יש כמה עקרונות חשובים שצריך לוודא:
-
מיתוג עסקי: כלל ברזל שכדאי לשנן מעכשיו. שיווק דיגיטלי שלא נשען על תהליכי מיתוג עסקי ואפיון מעמיקים הוא כזה שלא יחזיק מעמד בטווח הארוך. לפני שמתחילים להוציא מסרים שלכם החוצה, חייבים לוודא שהמסר ברור, שהסיפור של העסק שלכם בא לידי ביטוי וכך גם הערכים של השירות או המוצר שאתם משווקים, ואתם יודעים בדיוק מי קהל היעד שלכם.
חברות שיווק רציניות ומנוסות יודעות ללוות אתכם בתהליך מיתוג, כתיבת החזון וסיפור המותג ויצירה של נכסים ממותגים בהתאם עם קו אחיד, נקי, חד וברור.
-
היכרות מעמיקה עם הפלטפורמות השונות: יש משווקים דיגיטליים שטובים בדבר אחד, נניח בניית אתרים או ניהול עמודי פייסבוק. בגלל שלרוב שיווק דיגיטלי יעיל הוא כזה שחייב לשלב כמה וכמה אפיקים (למשל בניית אתר, קידום ממומן בפייסבוק וקידום אורגני בגוגל), מומלץ תמיד לחפש One Stop Shop שתוכל לתת לכם את השירותים המקיפים ביותר ופשוט לדאוג למה שאתם צריכים ככה שתוכלו להיות בראש שקט.
-
כלי מדידה ויחס אישי: לבסוף שווה לחפש את העסק שיודע לשקף לכם בצורה הטובה והברורה ביותר את התוצאות של הפרסום, כזה שיודע להשתמש בכלים מתקדמים שמאפשרים לשדרג ולייעל את הנכסים הדיגיטליים שלנו עם הזמן. כמובן שרצוי לבחור במי שיהיה זמין עבורנו, שיזום יצירת קשר ועדכונים על בסיס קבוע שיהיה סבלני וקשוב לכל השאלות/הערות/טענות/בעיות שעשויות לצוף אל פני הקרקע מפעם לפעם.
ולסיום, כדי לחסוך לכם זמן ואנרגיה אנחנו רוצים להמליץ על חברה מצוינת לשיווק דיגיטלי שנקראת דיגיטל פרטנרס שתשמח להציע לכם שירותים מקיפים – החל ממיתוג עסקי, בניית אתר וכתיבת תכנים, דרך ניהול רשתות חברתיות ועד לשיווק אורגני מקצועי, שווה להכיר!